sunnuntai 2. elokuuta 2015

Elokuuuuuu......

"Vielä on kesää jäljellä....
Vielä tulee kauniita päiviä...."


...Toivottavasti -_-

Ei oo kyl kauheen kesäisiä ilmoja ollu, mutta en silti viittis hirveesti valittaa.. Koska sit mä en voi valittaa, kun on liian kuuma ;)

Mutta siis... Kuntosali on edelleen tietty kiinni, joten heinäkuun liikunta on ollut lähinnä pelkkää lenkkeilyä. Pari kertaa olen kotona vähä möyrinyt matolla kuulan kanssa, mutta jotenkin ei itsestään saa himassa irti samalla tavalla kun jossain muualla. En löytänyt sopivaa varasalia lähistöltä kesän ajaksi, joten täytyy siis vaan odotella vielä reilu viikko. 

Eilen oli tunnetusti taas mittailujen aika

1.8.2015 (1.7.)
Paino 75,8kg (77,1)
Rinta 103cm (103)
Masu 102cm (103)
Perbera 103cm (104)
Reiska 61cm (62)
Hapa 32,5cm (33)

Eli saanko mä nyt vihdoin sanoa, että 10 kiloa on lähtenyt?! =D No melkein kyllä joo!! Muutamat satagrammaa taitaa vielä uupua, mutta kuka niitä laskee?! ;) heheheeee....... Ja pahimmillaan se vaaka jossain kohti jojoilua kävi siellä yli 86kilon. Ja kun noita senttejä miettii, niin kohta voi sanoa, että niitäkin on tippunut kymmeniä ;) Tavoitehan olis, että nuo yläkropan luvut olisi kaksinumeroisia. Mutta sentti kerrallaan ne näköjään vaan tippuu. Mutta pääasiahan on, että tippuu =)

Muutaman kerran oon miettiny, et jos mä näillä syömisillä ja liikkumisillani saan jo "noinkin paljon" aikaiseks, niin mitäköhän tapahtuis, jos vetäsisin kuukauden tai kahden kuurin ihan "oikeaoppisesti"..?! Ihmiset kun on laihduttaneet tyyliin 8:ssa viikossa kymmeniäkin kiloja ja polttaneet kymmeniä senttejä. Niin mitäköhän mulle kävis?! Toisaalta tekis mieli kokeilla joskus, mutta toisaalta mä tykkään nyt tämän hetkisestä tahdista. Voin nauttia rrrrakastamastani ruuasta, elää rennosti ja oman väsymyksen ja jaksamisen tahtiin, eikä tarvitse aikatauluttaa menoja ja silti pienenen. Hitaasti, mutta varmasti. Mut ehkä jonakin päivänä mä vielä kokeilen ;)

Heinäkuun loppu on sujunut jo paljon paremmin kuin alku ;) Rasvamässäily on jäänyt vähemmälle (mutta ei toki ole kokonaan loppunut) ja erilaiset salaatit on päässeet taas isoimmaksi osaksi omaa ruokavaliota. Ruokarytmi on taas se missä mättää. Aamupala jää melkein järestäin välistä, ei maistu/kerkiä/muista. Vettäkin pitäisi muistaa juoda enemmän taas... Mutta hiljaa hyvä tulee, vai miten se meni. Josko kohta pääsisin taas siihen rytmittämisen makuun, kun oikea arki alkaa täälläkin pyöriä ja pääsee taas kunnolla kiinni tähänkin hommaan.

Aamulla kun aloitin tätä kirjoittamaan, mulla oli mielessä miljoona ja yksi asiaa, mutta nyt lyö nuppi taas ihan tyhjää o.O No... Siis tuskin se miään tärkeää oli, katsotaan muutama kuva viime viikoista =D
Salaatti esimerkki =) Pähkinöitä olis saanu olla enemmän, 
mutta ku joku rohmu oli ne syöny :P

Iso-veli kehui =) Ja kyllä kelpasi!!

öööö...... Käytiin päiväretkellä =D 

Salaatti #2 ja oma tekemä kermaviilikastike =)

Nyt mä löysin sen Skyrin!! <3 Kaikki sitä on hehkuttaneet aina ja jokapaikassa,
mutta tätä ennen ei oo mun suuhun uponnu... Mut uuniomena, mmmmmm.....!!

Uunikasviksia! Ja nämä onnistui paremmin kuin KOSKAAN ennen...
Ihan mieltsin hyvää!!! 

Seurana jauhelihapihviä ja omena-ananas-salaattia =)

Snacks! 
Siis mä yllätyin kuinka paljon näissä on kaloreita!! Mä kuvittelin olevani terveellinen,
mut ehkä olis voinu jättää kauppaan kyllä!

Hilloa tein itse talveksi =) Ja pakkohan se oli heti ne letutkin vääntää, 
että pääsi omaa tuoantoa maistamaan ;)

Pakko sanoa, että mä alan pikkuhiljaa olemaan aika tyytväinen ostoskärryjen sisältöön =)
Kyllähän sinne välillä ilmestyy niitä pahapaha -valintojakin, mutta onko se oikeasti
niin väärin edes joskus?! Ei, ei ole... Ainakaan mun mielestä!

Viikolla päästiin jo vähän maistamaan oman pihan tuotoksia <3 
Aurinkoa kaivattais kovasti, perunat ja herneet on jumahtaneet ihan totaalisesti.
Tomaatit ja luumut ei kypsy ja kurkut on onnettoman pieniä :( 
Harmittaa kyllä, jos sato jää väliin näiden sateiden takia. 
Kyllä sen oman aina maistaa!

Eilen päästiin vihdoinkin alottamaan valuhommat!! Mitäköhän me valetaan?! ;)
Ehkä mä joku päivä kerron, ku projektin saa päätökseen. 
Mutta voin paljastaa, että tätä on odotettu jo 3vuotta!! =D

Ja tietty kun toi myllyn pyörittäminen on meidän perheessä vähä niinku ukkojen homma,
niin mähän jouduin aputyttönä hakea vettä ämpärillä ja tasailla eli "sörssöttää" valua.
Näitä portaita tuli ravattua aika monta kertaa päivän aikana :P
Ja en muistanut laskea, montako ämpärillistä kannoin tallista myllylle sitä vettä,
mutta ihan riittävän monta kyllä! 

Tähän loppuun vielä lisään "reseptin" noille uunikasviksille:

Kesäkurpitsaa
Paprikaa
Porkkanaa
Sipulia
Valkosipulia
Öljyä
Pippuria
Yrttejä, es. Ruohosipuli, Persilja, Valkosipulirouhe

Kuori/huuhtele/pilko/suikaloi kasvikset. Valkosipuleista laitoin kynnet kokonaisina. Heitä kasvikset kulhoon (miel. kannelliseen) ja lorota päälle vähän öljyä ja mausta yrteillä ja pippurilla. Sulje kulho ja heiluttele jonkin aikaa, jotta menevät sisällä sopivasti sekaisin. Latase pellille ja paista uunissa 180c (kiertoilma) n.40min. Sekoita ja kääntele paistamisen välissä.

En tiedä, mikä oli, että tuli niin hyvää! Oliko sopivasti kaikkea, edellisestä kerrasta liian pitkä aika vai sopiko kasvikset vaan niin hyvin yhteen?! En tiedä, mutta loppuivat kyllä ihan totaalisen kesken =D 


Mut jokohan tämä jaarittelu nyt riittäin taas tältä päivältä =D Yritetään kirjoitella pian lisää (kunhan on jotain kirjotettavaa) ;)

1 kommentti:

  1. Moikka! ihana lukea huikeasta motivaatiostasi ja asennoitumisestasi terveempiin elämän tapoihin! Käyn itse samaa polkua ja olen löytänyt voimaa rinnalleni, en ihmistä vaan hyvinvointi tuotteita ja haluan kertoa mahdollisuuksista en työ tarkoituksena vaan sillä tarkoituksella, että mielestäni jokaiselle on annettava mahdollisuus samaan mihin mullekkin annettiin! :) Olen Forever Living jälleenmyyjä ja rakennan omaa liketoimintaa Welness, Fitness, ja Beauty -kategorien parissa! Hyvinvoiminen ja muille saman mahdollisuuden antaminen on se mun juttu, jos haluat kuulla lisää tai tutustua tuotteisiimme tai kuulla liiketoiminnasta ota yhteyttä kerron mielelläni lisää! Tsemppiä! emma.ylikomi@gmail.com

    VastaaPoista