keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Vali vali vali......

Useamman päivän on selkäkipu taas vaivannut "normaalia enemmän"... Kolmatta päivää on vasen jalka nilkkaan asti puuduksissa, istuminen tekee hirveän kipeää ja viimeksi olen nukkunut yön hyvin ennen risteilyä.... Vasymys siis alkaa pikkuhiljaa painaa jo ihan tosissaan. Selkäjumppaa olen jonkin verran tehnyt, mutta yksinkertaisesti mieli keskittyy enemmän kipuun kuin itse liikkeeseen ja näin ollen jumppa on helppo välttää. Pääosin olen toki yrittänyt välttää liikkeitä, joissa kipua esiintyy, mutta se kun ei paljoa vaadi..

Tänään aamupäivällä tein lumitöitä reilu puolen tunnin verran ja koko loppupäivä menikin sitten kipujen seurassa. Alku illasta tein lyhyen jumpan, joka ehkä hieman helpottikin, varsinkin puutumista. Jumpan aikana ajatus tietysti karkaili ja rupesin miettimään asentoani. Vertailun vuoksi netistä etin kuvan, miltä minun ehkä suurinpiirtein tulisi näyttää
Kuva löytyy täältä

Mutta loppujen lopuksi näytin kuitenkin tältä : /

Jossain määrin syytän tuota etureppua, ja toki alemman kuvan mallilla on n.30kg enemmän painoa kuin ylemmän kuvan jumpparilla ;) Mutta ikävä tosiasia on, että matkaa tavoitteeseen on melkoinen määrä.. Mutta alunperin siis etsin tuon kuvan, jotta voisin verrata omaa asentoani ja kyllähän ero on huomattava... Ihmekkös, jos vähän selkää välillä särkeekin... Apuna esim. lumitöissä ja sen sellaisessa olen käyttänyt tukivyötä, jonka ostin itselleni (Lidlistä, maksoi alle 10€) selkäsärkyjen alkaessa. Viime raskaudessa lainasin vastaavanlaisen Terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta.


Vyö tukee alaselkää ja pitää mukavasti lämpimänä. Ja liikkuessa ehkäisee myös vatsan pomppimista ja hyllymistä, minkä itse olen kokenut kyllä erittäin epämiellyttäväksi.. Ryhtiin se ei ainakaan minun kohdallani le juurikaan vaikuttanut, enkä ole varsinaista apua särkyyn vyöstä saanut, mutta uskon sen ainakin vähän ehkäisevän.

Ruokapäiväkirja ei ole tänään onnistunut lainkaan, joten on tullut syötyäkin vaikka ja mitä. Aamupäivästä asti olen ollut menossa ja ilta menikin sitten mässäillessä.... Ruokailut meni ihan läskiksi ja päätinpä sitten tänään pitää herkkupäivän.... Huomenna on morkkis, tiedän sen, mutta josko loppuviikko sujuisi paremmin...
Miten toi suklaa on edes löytänyt tiensä meidän kaappiin?!
Varsinainen valituspäivä taas, mutta ikuisena pessimistinä enpä jaksa väkisin mitään positiivista alkaa tästäkään päivästä etsiä ;) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti