torstai 23. tammikuuta 2014

Ruokapäiväkirja

Tänään ajattelin kokeilla ruokapäiväkirjaa, jos se auttaisi pysymään tavoitteissa... Ja täytyy sanoa, että ensimmäisenä päivänä se toimi ihan hyvin. Päätin, että merkkaan REHELLISESTI ylös kaiken mitä syön, vaikka se ei olisi sitä kaikken terveellisintä, mutta en lähde huijaamaan itseäni.. Siitä ei  mene tie kuin alaspäin.. Ja kyllä aina kun vähän teki mieli "jotain hyvää" niin mietin, et "enhän mä voi, ku sit pitää kirjottaa se siihen listaan...."

Tämän päivän saldona siis:

Aamupala:
Mansikka-vadelma rahka
1 Banaani
1kpp kahvia

Lounas:
Jauhelihakeitto
Iso lasi maitoa
2palaa tummaa suklaata
1kpp kahvia



(lounaalla sulatejuustokanaa,
 kuvasta puuttuu riisi
ja salaattiin lisäsin pussillisen HeMaPaa)






Välipala:
1 Omena
1 Appelsiini
1kpp kahvia

Päivällinen:
Kanaa, riisiä, iso annos salaattia
Iso lasi maitoa

Iltapala:
Banaani jugurtti, 1rkl kauraleseitä, ½ Banaani        
1 Ruisleipä, juustoa ja kurkkua
2 isoa lasillista maitoa





Tota kirjaa kun kattelee, niin ensimmäisenä mulle tulee mieleen taas tuo nesteiden vähyys. En ole millään muistanu pitää mukana sitä vesipulloa ja näin ollen ton juomisen olen yleensä muistanut näin iltaa kohden, kun alkaa janottaa.. Muuten olen ihan tyytyväinen kun miettii tämänhetkistä tilannetta.. Ehkä tulevaisuudessa voisin syödä päiväseltää vähän paremmin, niin ei tarvis iltaisin änkee ihteensä noin täyteen, mutta tällähetkellä se iltanapostelu on mun suurin pahe, joten parempi ehkä näin =)

Ja noi suklaapalat tuolla lounaalla, oli ihan vaan maistiaiset ;) Ostin kaupasta kahta eri tummaa suklaata ja pakkohan se oli maistaa, kumpi on perempaa... Vaikka valkoinen suklaa on mun heikkous, niin pidän myös tummasta. En vain mausta, mutta myös siitä, että se vie makeannälän jo parilla palalla, eli levy tummaa kestää mulla monta päivää. Ja tuo kuvassa oleva Arriba Superieur 81% on aikas jytkyä.. Eli jos makeanhimo iskee, yksi pala tuota riittää varmasti :P

Mutta tarkoitus siis olisi kokeilla tehdä niistä TERVEELLISEMPÄÄ suklaapirtelöä, minkä ohjeen bongasin eräästä blogista... Ja noista blogeista löytää muuten tosi hyviä reseptejä ja ihmisten erilaisia kokeiluja.... Kannattaa jaksaa lukea!!



Loppuun vielä todiste, että käytiin me tänään taas ulkonakin =) 


 Ja tietysti piti samalla testata kameraa...


Monet väittää, että koira on hyvä motivaattori liikkumaan, mutta ei kyllä meidän koira! Sehän ei liiku, jos sataa, tuulee, on liian kuuma tai kylmä.... Tänää yritin sille pihalla keppiä heittää, mutta ite jouduin sen joka kerta hakemaan... Tosin ei se koskaan ole pahemmin noista noutamis-leikestä perustanu, katteli vaan ku idioottia, ku viskelin ja seuras sit perässä meikäläisen jalanjäljissä, kun lähin ite noutamaan. Olis pitäny ottaa askelmittari mukaan ;)
Tosin mä oon sanonu, et se koira on mulle liian fiksu.. Ehkä sillä oli taas lehmä ojassa tässäkin hommassa ja ajattelee vaan mun parastani... HAH!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti