perjantai 17. tammikuuta 2014

Shoppailu urheilua?!

Nyt tää mun "liikunta" homma menee kyllä niin reisille, että ihan hävettää!!!

..Mutta siis tänää käytiin parhaan ystävän kanssa äitiysvaate-ostoksilla (murulla LA kuukautta ennen minua)... Ihania vaatteita löytyikin ja kiitos alennusmyyntien, ei pahemmin mennyt tilit miinuksellekaan :) Tietenkin siitä selkä kärsi sen verran, että loppupäivä on mentykin sitten lähes nelikontin... Itku meinas tulla, kun mietin, että kohta olis taas jumpattava.... Muistin kyllä, että oon joskus lukenu, kuinka paljon shoppailu kuluttaa kaloreita. Näinpäs etin kalorilaskurin, http://www.kalorilaskuri.info/kalorilaskuri ja kappas, tuon mukaan kulutin ostoksilla n. 844kaloria!!!! Eli ihan jees mun mielestä ;) Kun tuon laskurin mukaan mulla 60min kävelyssä kuluisi n. 392kaloria..

Tää taitaa mennä vähän selittelyn puolelle, mutta aika mielenkiintoinen tuo laskuri ;) Kokeilkaas!!

Ja kuten eilen kirjoittelin, ostin eilen kaupasta niitä vähä rasvaisempia tuotteita.. Tänään tyrkkäsin Kalkkuna fileerullan uunin ja rupesin lukemaan tuoteselostetta. Ainahan oon tienny, että vaaleassa lihassa on vähemmän rasvaa kuin punaisessa, mutta minut yllätti se että kalkkunassa 100g:ssa on vain 76kcal ja proteiinia 16g. Ostin myös Kevyt jauhelihaa (9,5%) ja tässä on 100g:ssa 165 kcal ja proteiinia 20g...!!! OhhOh!! (Kalkkunasta tais tulla mun uus kaveri)

Oon aina ennen käyttänyt ihan perus sikanautaa missä sanotaan rasvaa olevan "enintään 25%"... Täytyypä seuraavan kerran kaupassa mielenkiinnosta kattoo tuonkin lihan kalorit ja proteiinit :)

Nyt mä lopetan nää kootut selitykset ja meen tekemään edes jonkunmoiset ylimääräiset liikkeet tohon lattialle........................

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti